Има ли (бес)краја тренерским објашњењима?

Има ли (бес)краја тренерским објашњењима?

IMG_1367У 21. веку рагбија 15 држе се бесконачни митинзи и дискусије о  одиграним утакмицама, о будућим мечевима, о активностима  око тренинга и ван тренинга.

Користимо наше гласне жице на митинзима, видео презентацију у циљу све боље анализе онога што би желели да “утувимо” у главе наших играча.

Да ли знамо колико треба да ћакуламо, држимо говор или објашњавамо у наставцима?

Имајте на уму да је “Сваки митинг  продаја  и куповина.”

А. Које је то  рационално време за наше поруке?

  1. Прво питање: Колико јасних порука послати ка играчима. Где је мера и број ?
  2. Колико дуго користимо видео презентацију /минутажу, сатажу или?/
  3. Како остварити активно учествовање наших слушалаца-играча? Тражимо и очекујемо од играча разумевање за оно што им се презентира, њихов феедбацк и коментаре

Упамтите: код навијања сата “Једни су гладни  а други су сити”

Б. На који начин рагбисти примају информације?

  1. Играчи воле да уче и да буду укључени у садржај митинга… Ако не воле морамо их на неки начин заинтересовати да “не спавају” на митинзима.
  2. Играчи воле кратке информације (живимо у доба ЦД, интернета, брзе хране и видео игрица… Кратка и интересанта информација је водиља …) ,, Кад си у колу, ваља и да играш…”
  3. Слушаоци митинга воле варијабилност приче… Убија их монотоност и сувопарност излагања
  4. Више воле да креирају и ураде нешто, него да слушају “наклапања” тренера… “Какав на јелу онакав и на делу…”
  5. Они су фамилијарнији са оним што виде, него са оним што чују… “Кад видим онда ћу и веровати.”
  6. Њихов стил учења је индивидуалан… “Какав отац такав син”

Тренери воле да држе “пиксле” (после меча, кроз причу, видео статистику и остале популарне анализе).

 После рагби  пијачних митинга имајте нешто у рукама-не бити празних шака

Ц. Најчешће грешке тренера су:

  • Дугачки митинзи… Капом ветар терати
  • Превише информација… , а два увета имамо…. На једно уво уђе, на друго изађе
  • Предугачка прича/наклапање… Која кокош много кокодаче, мало јаја носи.
  • Превише казују, а недовољно питају… Ко брзо суди, брзо се и каје…
  • Дугачке видео презентације… Како дошло тако и прошло
  • Дугачки и утабани формати објашњења… Једном на срцу, другоме на језику

Слободни митинзи  ослобађају нас затворских казни и класичних окова

Д. Укратко много информација одузима много времена

“За давање хране играчима неопходан је примајући корен.” /Чаробни пасуљ/

Шта би требало да буде ефективна презентација после меча:

  1. Максимална дужина митинга 10-15 минута/3-5 минута по сваком топику/… Ја оком, а он скоком
  2. Котинуитет у прелажењу са једног топика на други… Иде време, носи бреме
  3. Ограничење са видео презентацијом на5 минута… Изаћи ће дело на видело
  4. Нон стоп питати играче ”Зашто?” , ”Шта мислите да ће се десити после?”, “Како можемо да побољшамо ово што је приказано?”… Ко пита не скита
  5. Увек бити конструктиван, а не деструктиван /на видео презентацијама најчешће се потенцирају грешке/
  6. Шаљу инфо играчима на разумљив начин
  7. Учи, мисли, делуј…/да играчи уче од митинга, да имају времена да мисле о чему су чули и да исто примене на терену/
  8. Без feedback-а нема митинга… Не причати себи у браду
  9. Мењати: структуру митинга, лепши рам-формат митинга , оне који презентирају итд…
  10. Мање митинга –више акције… Из ропства икад, а из гроба никад

Све  рагби мисли, све рагби жеље и сва очекивања нека се рађају; делите их с љубављу са  играчима

Е. Да ли је Митинг успешан-питање је сад?

  1. Да ли митинг побољшава перформансе сваког играча?
  2. Да ли митинг побољшава учинак целога тима?
  3. Да ли митинг помаже стварању позитивне атмосфере међу играчима ван и на терену?

Не заборавите да је јуче данас само меморија, а сутра је само сан ….

 Снага митинга треба да буде без граница…

Примедба аутора:

  • Да ли смо били досадни и опширни ?
  • Узмите маказе па сецкајте штиво? Окрените ваше ноћи рагбија у дане рагбија

Станислав Тодора Колунџија